Az esti találkozón jegyzetekbe, vázlatokba, kész művekbe lehet betekinteni az alkotók jelenlétében.
A találkozó az ez a papír! esemény-sorozat 2. rendezvénye.
szervező: klorofill / Vécsei Juli
Felhívás a Jegyzet és vázlat találkozón való részvételre
Az eseményre jelentkezni lehet bármilyen művészeti jegyzet vagy vázlat lappal, füzettel – eredeti vagy másolt verzióval.
A részvétel kritériuma a találkozón való személyes jelenlét.
Amit biztosítani tudunk – asztal, párna, cérnakesztyű, blue-tech, damil, olló, málnaszörp és zene.
Részvételi szándékát 2009. április 18-ig a vecsei@yahoo.com címen tudja jelezni!
Az – ez a papír! – mindazoknak szól akik ‘csak úgy’ szeretik a papírt – a kicsit és nagyot, a színeset, a mintásat, a formázottat, a hajtogatottat, a lyukasztottat vagy perforáltat, a rajzlapot, az írólapot, az akvarell papírt, a pauszt, a fénymásolatot vagy faxot; a füzetet – jegyzetet és vázlatot; a könyveket – akár színváltós borítóst; a ceruzát – grafitot és színeset; a tollat – tust és golyóst, a tintát – japánt vagy kínait és a festékeket egyaránt. Hogyan használjuk ma a papírt? Az esemény-sorozat kiállítás, előadás vagy szakmai találkozó formájában betekintést nyújt hazai és külföldi alkotók munkamódszerébe, valamint, hogy aktuálisan milyen kérdések foglalkoztatják őket.
Megismerteti a papírt – a történetétől kezdve, a gyártásán keresztül, a papírfajtákon át, a speciális nyomdai eljárásokig -, a grafikai technikákat és rajz-eszközöket. Bemutat különböző típusú kiadványokat – füzeteket, újságokat és könyveket – leginkább a független kiadók munkáira koncentrálva.
klorofill
koncepció: Süvecz Emese
Tageződjünk! – a kritikai művészet fogalma
A címke, azaz tag elnevezésből Pacsika Rudolf ötlete nyomán képzett címadás a rendezvény két legfontosabb célkitűzését foglalja össze: a tudományos eszmecserék számára fontos fogalomtisztázás és a jó hangulatú közös ötletelés szándékát.
A tranzitblog tagjai közül kiválasztott kritikai művészet fogalmát és hozzátartozó bejegyzéseket Müllner András és Süvecz Emese elemzi további képző- és filmművészeti példákat is bemutatva.
Az est folyamán a kritikai művészet témaköréhez kapcsolódó műkritikát, (Dua Ditaktika, azaz Hock Bea és Zólyom Franciska Rendezetlen számla, valamint az erre beérkezett választ, Schneemeier Andrea Válasz Dua Ditaktika kritikájára cimű szövegét olvassuk közösen újra a jelenlévő érdeklődőkkel együttműködésben.
A rendezvény előtt levetítésre kerül Schneemeier Andrea Luxusvacsora (Terápiaszínház) című munkája.
Monthly one videoartist will be invited. The aim of this program is to promote hungarian and external video artists and to help video art to became part of the art commerce in Hungary too.
Invited artist: Dóra Maurer
Read the rest of this entry »
Johanna Kandl az 1990-es években többször állított ki a budapesti Knoll Galériában, most pedig a Kisteremben láthatóak a munkái. Az utóbbi tíz évben férjével és alkotótársával Helmut Kandl-lal számos utazást tettek a közép-kelet-európai régióban. Az utazások során szerzett fotón és filmen rögzített megfigyelések a mainstream médiában nem látható társadalmi és gazdasági jelenségeket mutatják be változatos médiumokban. Johanna Kandl elsősorban nagyszabású köztéri, valamint nem művészeti közegbe, megrendelésre készült projektjeit mutatja be. Az ezt követően bemutatott filmek a dokumentum és fikció eszközeit keverve az emberek életét meghatározó történelmi legendákat és népi hagyományokat gondolnak tovább vagy lepleznek le, gyakran humoros vagy ironikus hangvételben.
Daniel Knorr művészetében a performansz, a hétköznapi élet, a nyilvános és személyes tér, valamint a művész és a közönség viszonyával foglalkozik. A konceptművészet elvét követve, a materializáció művészeti lehetőségeit vizsgálja, különböző szintű kérdésfeltevések mentén. A gondolatok, elképzelések és érzések mellett az identitás, a nyelv és a szöveg határozzák meg művészetét.
2005-ben a Velencei Biennále román pavilonjában egy anti-koncept művet hozott létre: üresen hagyta a kiállítóteret. Csupán a korábbi használat és az idő nyomai voltak láthatók. A 2008-as Berlin Biennálén a Nationalgalerie (Nemzeti Galéria) című műve Németország történelmére és a nemzet fogalmára reflektál. A jobboldali beállítottságáról ismert 58 berlini egyetemi diákegyesület zászlaját installálta a Neue Nationalgalerie tetejére, az épületen körbefutó zászlófrízként. A Manifesta 7 egyik roveretoi kiállítási helyszínén a bejárati ajtót távolította el, hogy így a kiállított művek huszonnégy órán keresztül bárki számára megtekinthetővé váljanak. A projekttel kapcsolatos reakciókat egy helyi napilap mellékletében és egy román periodikával együttműködve dokumentálta és vizsgálta. A koppenhágai U-TURN Quadriennale résztvevőjeként pedig Stolen History (Ellopott történelem) című köztéri intervenciójával keltett feltűnést, amikor a város köztéri szobrainak és emlékműveinek fejét fekete símaszk alá rejtette.
A művész az április 7-én a Trafóban nyíló Try to make a simple gesture no matter how small című kiállítás résztvevője (Kurátor: Simon Kati)
A Goethe Intézet Budapest támogatásával.