2009. Apr. 6. | 18:00 |
Daniel Knorr művészetében a performansz, a hétköznapi élet, a nyilvános és személyes tér, valamint a művész és a közönség viszonyával foglalkozik. A konceptművészet elvét követve, a materializáció művészeti lehetőségeit vizsgálja, különböző szintű kérdésfeltevések mentén. A gondolatok, elképzelések és érzések mellett az identitás, a nyelv és a szöveg határozzák meg művészetét.
2005-ben a Velencei Biennále román pavilonjában egy anti-koncept művet hozott létre: üresen hagyta a kiállítóteret. Csupán a korábbi használat és az idő nyomai voltak láthatók. A 2008-as Berlin Biennálén a Nationalgalerie (Nemzeti Galéria) című műve Németország történelmére és a nemzet fogalmára reflektál. A jobboldali beállítottságáról ismert 58 berlini egyetemi diákegyesület zászlaját installálta a Neue Nationalgalerie tetejére, az épületen körbefutó zászlófrízként. A Manifesta 7 egyik roveretoi kiállítási helyszínén a bejárati ajtót távolította el, hogy így a kiállított művek huszonnégy órán keresztül bárki számára megtekinthetővé váljanak. A projekttel kapcsolatos reakciókat egy helyi napilap mellékletében és egy román periodikával együttműködve dokumentálta és vizsgálta. A koppenhágai U-TURN Quadriennale résztvevőjeként pedig Stolen History (Ellopott történelem) című köztéri intervenciójával keltett feltűnést, amikor a város köztéri szobrainak és emlékműveinek fejét fekete símaszk alá rejtette.
A művész az április 7-én a Trafóban nyíló Try to make a simple gesture no matter how small című kiállítás résztvevője (Kurátor: Simon Kati)
A Goethe Intézet Budapest támogatásával.